Katalog SEO dla stron turystycznych!

Znajduesz się na podstronie z instrukcją obsługi katalogu SEO. Mechanizm ten pozwala na tworzenie złożonej sieci podstron, które mają być zbiorem landing pages, który jest podstawą działań SEO. Ruch wygenerowany na poprawnie zamodelowanych podstonach będzie w niedługim czasie przekładał się na rosnącą ilość zamówień oraz większe zainteresowanie Twoją oferą. Budowanie struktur pod SEO to najlepsza a w perspektywie czasu najtańsza i najtrwalsza metoda pozycjonowania serwisu internetowego. Warto poświęcić czas i środki by wykonać ją jak najlepiej.

Co i ile pisać?

Odpowiedź na powyższe pytanie nie jest łatwa choć można ją spłycić do stwierdzenia "Im więcej tym lepiej ale nie byle jak". Niestety nie wystarczy pisać czegokolwiek. Całą strukturę należy starannie zaplanować ta aby:

  • Informacje zawarte na podstronach odpowiadały naszym produktom.
  • Informacje były ciekawe i dla potencjalnego klienta.
  • Informacje muszą być prawdziwe.
  • Treści nie mogą być kopiowane z innych serwisów.
  • Przed rozpoczęciem pisania należy skonsultować się ze specjalitą od SEO.

Ile stron napisać? Dziesiątki, setki a dla trudnych produktów mogą być potrzebne nawet tysiące. Brzmi strasznie ale nie ma innej drogi a samo tworzenie i pisanie wcale nie jest rzeczą niewykonalną. Treści można kupować lub wymyślać samemu. Ważna jest systematyka i wytrwałość. Nikt za nas tego nie zrobi!.

Jak uzupełniać treści?

Katalog SEO nie posiada osobnego systemu CMS. Treści oraz zdjęcia wprowadzane są na serwer za pośrednictwem usługi FTP. do której dane dostępowe mozna uzyskać od administratora serwera lub z KSI. Do tworzenia nowych treści nie są wymagane żadne specjalistyczne narzędzia. Obsługę FTP oferują zarówno przeglądarki internetowe jak i cała masa darmowych programów dostępnych w internecie np.: klient FTP np.: FileZilla Client.
Cała struktura to drzewo folderów, którego struktura odpowiada stukturze naszego katalogu SEO.

Struktura katalogu

Hierarchiczna struktura danych

Katalog SEO jest strukturą hierarchiczną / drzewiastą. To znaczy, że każda podstrona ma tylko jednego "rodzica" ale może mieć wiele "dzieci". Taka struktura doskonale nadaje się do opisywania produktów związanych z turystyką. W nszym przykładzie seo-przyklad na samym szczycie znajduje się strona "o świecie" a podrzędne są dla niej jej "dzieci" czyli:

Każdy z trzech powyższych regionów to zwykły folder plików, w którym znajdują się pliki z treścią oraz obrazkami.

Pliki odpowiedzialne za treść

W każdym folderze odpowiadającym jednej podstronie muszą znajdować się następujące pliki:

  • config.json - informacje niekoniecznie widoczne dla użytkownika ale niezbędne dla procesu pozycjonowania,
  • content.html - plik z treścią podstrony.
Poza wyżej wymienionymi plikami niezbędnymi do działania podstrony w folderze mogą być umieszczane także inne pliki t.j. zdjęcia, dokumenty PDF, pliki Word lub inne związnae z treścią danej podstrony.

Plik konfiguracji config.json

W pliku tym znajdują się informacje o konfiguracji podstrony. Zawiera informacje o wartościach dla znaczników title, meta, robots itp ...
Przykładowa zawartość pliku konfiguracyjnego:



W zależności od konfiguracji rozwiązania dla poszczególnych klientów w pliku tym mogą znajdować się także inne informacje, np. wartości dla danych uporządkowanych ( structured data ). Te można także samodzielnie umieszczać w treści, pamiętając o zachowaniu zgodności ze standardami i obowiązującymi formatami. Jednak w kwestii structured data zalecamuy skonsultowanie się ze specjalistą SEO lub z KSI i jeśli to możliwe zlecić wykonanie odpowiednich mechanizmów automatyzujących generowanie sekcji ld+json lub podobnych.
Wymagany format kodowania zanaków to UTF-8.

Treść podstrony content.html

Tworząc treść podstrony posługujemy się zwykłym formatem HTML5 jednak w pliku nie używamy nagłówków - ma być tylko treść ( tak jak w przykładach dostępnych poprzez FTP).
Wymagany format kodowania zanaków to UTF-8.

Treści przygotowane zgodnie ze specyfikacjami oraz wytycznymi z tego dokumentu:

  • posłużą wiele lat a w przyszłości w razie konieczności możliwe będzie przeniesienie ich do nowocześniejszych rozwiązań,
  • będą się automatycznie poprawnie układać na urządzeniach mobilnych (RWD),
  • będą łatwe do czytania przez roboty i wyszukiwarki internetowe.

Poza wytycznymi wynikającymi ze specyfikacji poszczególnych technologii zalecane jest stosowanie się także do poniższych zaleceń:
  1. Zapoznaj się z podstawami redagowania tekstów.
  2. Używaj jak najmniej znaczników formatownia tekstu.
  3. Nie dodawaj do kodu własnych styli (css).
  4. Nie wymuszaj wielkości znaków ani rodzaju fontów.
  5. Nie używaj tabel.
  6. Nie wstawiaj gotowych elementów ani skryptów, które nie działają responsywnie (RWD).

Znaczniki specjalne - widgety

W plikach content.html poza standarowymi znacznikami języka HTML można wykorzystywać znaczniki specjalne, które są automatycznie zamieniane na odpowiadające im widgety.
Obsługiwane znaczniki to:

  • <ksi-subpages>{ parametry w formacie JSON }</ksi-subpages> - zostanie zamienione na boxy kierujące do podstron dzieci dla bieżącej strony.

  • <ksi-image>{ parametry w formacie JSON }</ksi-image> - zostanie zamienione na odpowiednio przycięty i przeskalowany obrazek z obsługą RWD.

    Przykład użycia:

    <ksi-image>{"image":"img-default.jpg","alt":"Katalog SEO dla stron turystycznych!"}</ksi-image>

    Plik img-default.jpg musi być umieszczony w folderze podstrony.

  • <ksi-mds-offer-list>{ zapytanie w formacie JSON }</ksi-mds-offer-list> - zostanie zamienione na listę ofert z systemu MerlinX.

    Przykład użycia:

    <ksi-mds-offer-list>{"countryRegion":["Grecja"],"length":[5,13],"transport":["samolot"],"adults":2}</ksi-mds-offer-list>

    Pełna specyfikacja opisująca dostępne parametry wyszukiwania dostępna jest pod adresem: udds.xksi.pl.

Dodakowe zalecenia i wskazówki

Pozycjonowanie serwisu to nie tylko pisanie treści choć to akurat rzecz kluczowa. Wraz z tworzonym zapleczem podstron równolegle należy:

  • budować mapę strony ( sitemap ),
  • oczyszczać serwis ze zbędnych linków,
  • pilnować by nie powstawały duplikaty treści,
  • zadbać o linkowanie wewnętrzne ...
i robić jeszcze wiele innych rzeczy ... W tym co należy robić zależy od wielu czynników a decyzję pomogą podjąc specjaliści, z którymi kontaktu nie należy unikać. Pozycjonowanie stron to ogromna dziedzina wiedzy. Przeczytanie kilku poradników lub blogów o pozycjonowaniu nie jest wystarczające a co gorsza może bardzo poważnie zaszkodzić!

Żeby praca włożona w tworzenie podstron nie była pracą zmarnowaną zachęcamy do zapoznania się z informacjami ściśle związanymi z przygotowywaniem serwisu pod SEO. Oto kilka propozycji:



Zobacz przykładową strukturę SEO

Proszę czekać ...